Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Dette er en side som ikke oppdateres

Du har nå kommet til hjemmesiden til gamle Ørland kommune. Fra 1. januar 2020 er Ørland slått sammen med Bjugn til en ny kommune. Den nye kommunen har navnet Ørland. Søker du informasjon knyttet til dagens Ørland kommune, gå til denne nettsiden! Vi gjør oppmerksom på at hjemmesiden til nykommunen fortsatt er under utvikling ved at nytt innhold legges til fortløpende.

Har du spørsmål om sammenslåingen eller tjenester i den nye kommunen, send en e-post til postmottak@orland.kommune.no.

Tlf. til sentralbord i ny kommune er 72 51 40 00.

eDialog

eDialog - Send sikker digital post til oss

Vi har tatt i bruk eDialog, med eDialog kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

Bruk eDialog

Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.
Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss!

Mange sender dokumenter til kommunen via e-post. E-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker. E-post har heller ikke samme grad av sikkerhet som det du kan oppnå ved å ta dialogen via eDialog.

Send brev sikkert med eDialog her.

For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).

Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).

Slik fyller du ut skjemaet:

Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).

Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).

Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.

Kommentar: Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.

Husk å laste opp relevante vedlegg i PDF-format.

Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.

Du får kvittering med referansenummer på e-post.

Fordelene med eDialog er flere:

Du sender informasjon gjennom en sikker kanal

Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender

Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak/arkivsystem


Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

E-post kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak/arkivsystem.

Du skal ikke bruke eDialog hvis:

Ørland kommune har elektroniske skjema til formålet, for eksempel søknad om plass på barnehage, SFO og kulturskole, søknad på stilling og så videre.

Våre skjema finner du i skjemaoversikten her.

Fant du det du lette etter?